Friday, November 26, 2010

Hari Raya Aidiladha

Hari raya korban tahun ni just dekat rumah pak cik , time malam before nak raye tu gerak pergi ruma pak cik aku ,yang aku pelik ye tiba2 je mum aku nak pegy naik tren haha reason ye sebab dah lama tak naik so aku pun follow jelah . Mase naik tren tu sampai kat kl sentral je dah sesak , ramai gilaa orang yang masuk and macam bau ade haha . Time tu ada boy ni masuk dye ambik sit depan aku then tetibe je sengih aku buat donno laa sebab engat kan dye sengih kat sebelah aku lagi pun aku ngah syok2 dengaa lagu ,

then bila da smpai aku sorang kelua last haha boleh pulak tetinggal beg , tu lah aku dah ckp jgn naik tren or what sbb nanti rase just mcm nak pergi hang , then boy yang senyum tadii tu tolong ambik kan , aku boleyh pulak bisu tak reti cakap terime kasih langsung haha terus blaa mcam tu ,

Pagi raye ni , awal gilaa aku bangun ouh tapi tak mandi lagii haha harap awal je bangun , lepas bangun aku terus kelua ruma then tgok lembu kat depan rumah tu, time tu aku terpikir mcm mana laa agak ye peraasan lembu tu ek ? Dah la nak kene sembelih , tak takut ke dia ek ? tapi ustazah penah cakap yang lembu2 or binantng yg dikorbankan nanti masuk syurga . haha agak2 kalau aku kene korban mesti masuk syurga kan but tak sanggup nak kene sembelih tu jee .

Hmm lepas semua pakcik2 aku balik sembhyng raya , dyeorng terus bukak tali lembu tu bawak pergi tempat sembelih , aku pun lepas mandi and siap2 terus kelua tengok lembu tu . time aku dtg tu tepat2 time dia kene sembelih , sedih kut tengok dia kene sembelih , Then lepas potong smua tu ,kene lah masak haha time tu memang penat gilaa sebab aku lah kene potong sayur , perah santan bebekas2 and mcam2 lagi HAHA tapi yang best ye sebab malam tu kiteorng buat bbq perh best sangat2 haha cousin aku yang lelaki dengan main guitr dye and macam la lagii . Raye korban this year happening sangat2 .



p/s: time subuh , haha bangun pagi2 semate nak melawat LEMBU haha

p/s: HAHA ny keje cousin aku lah main snap je pic aku .

p/s: time tengok penyembelihan LEMBu haha


0 comment:

Post a Comment