Tuesday, August 9, 2011

Betul ke kalau ada tahi lalat kat pipi tu mulut becok ?

Asyik bercakap dua pulu empat jam je tak berhenti . tak letih ke mulut tuh . orang yang tengok and dengar kau bercakap pun jadi letih tau sebab tak boleh berhenti dah bunyi itik dah . Ada saja yang dia nak tegur kesalahan orang , kesalahan yang sebesar zarah tu nampak je kat bijik mata dia yang bagaikan helang mencari mangsanya .#tiadakenemengena dengan yang mati mahupun hidup . ngee



Bila teringat perbualan orang-orang dulu kan kalau orang yang ada tahi lalat dekat pipi tu mulut dia becok a.k.a Orang yang banyak cakap #Betulke ? yunie pun taktau sebab tu orang kata kan . tapi memang kebayakannya kalau yang ada tahi lalat kat pipi yang macam setempek bulat je tenonong je aku tengok tu menanda kan sifat dia yang petah berkata-kata .

Bukan dari segi becok je kan, malah yang ada yang jenis petah bercakap di khalayak masyarakat juga , tak tahu lah kalau petah tang lain kan #wallahuallam tu yunie hanya bagi pendapat pasal apa yang yunie tahu je lah .Tak mengutuk dan menghina apa yang dicipta oleh-Nya tapi kadang-kadang setiap tahi lalat tu kan ada maksud tersiratnya bukan . Dari segi tempat , saiz , corak , warna tahi lalat tu kita boleh mengenali apa maksud yang tersirat di sebalikk tahi lalat tu ,hmm tu pun kalau tahu maksud nya lah , kalau tak tahu tu yang susah tu .

P/S : Ok boleh rujuk gambar ni nye sesiapa yang ada tahi lalat dimuka saja lah


yang yunie tahu kalau tahi lalat dekat pipi lah . mengikut analisis prof.ayuni*cehh haha hmm kebayakannya sifatnya sama seperti menyampaikan cerita cepat dari berita .

BUZZ ! BUZZ !  Jaga lah makan minum dan kesihatan korang tahu dan memperbanyakkan lah ibadat kepada Allah , di samping tu yunie nak bagitau supaya kita sentiasa mendoakan kesejahteraan dan semoga dia dipanjangkan umur kepada insan dibawah ini iaitu Akak Norma yang dulunya dia seperti kita semua , mampu bergelak ketawa , bergurau senda namun sekarang dia terpaksa berperand dengan penyakitnya iaitu
Brain Cancer stage 4, dah 5 kali operation. , 

Hari nih hari terakhir Norma buat Radiotheraphy di Unit Onkologi HKL ..kali nih hanya 3 X session je but a very high dose punya ...Dulu 1st session pihak Onkologi buat 10X but dose sket2 sebab Norma sangat lemah kan so dia org tkt Norma tak ley terima ...but after 10X tumor yg cancer tew tak mengecil pun tp makin besar sket adala .Talib dah ckp ngan Doc Chan yg jaga Norma . Doc tu pun pelik sebab canser Norma nih sangat aggresif n dia org pun tak pernah jumpa kes cam nih plus keadaan Norma sangat sangat lemah.


P/S: akak norma


P/S : berbeza riak muka beliau semasa sihat dan sakit dan beliau baru sahaja setahun mendirikan rumah tangga bersama suami tercintanya .

P/S : kak Norma ada seorang anak yang masih bayi lagi Baby Rafiq.

nak tahu cerita yang selanjutnya di SINI

Ya Allah beratnya dugaan Kak Norma tanggung , semoga dia cepat sembuh dan kepada sesiapa yang ingin meringankan bebab akak norma sila lah dermakan sedikit di :

Bank : CIMB
Acc Number :01070068677528
Nama :Noormawati Mohd Rasif


0 comment:

Post a Comment